Altena Design

Design, Design & Design

Als team hebben wij, twee weken geleden, een nieuwe opdracht gekregen van een nieuw bedrijf. Dit bedrijf wil een online portfolio opstellen voor verschillende opleidingen en masters. Het doel van dit online portfolio is het werven van nieuwe opdrachten voor de studenten van deze opleidingen. Aan ons is dus de taak om dit portfolio te ontwerpen en op de markt te zetten.

Het traject

In het tweede deel van dit project, hebben we een klein stukje onderzoek gedaan, maar we hebben vooral de focus gelegd op het ontwerpen van een prototype. We hebben concurrentieonderzoek gedaan om een beter beeld te krijgen van de concurrentie van ons platform. Dit hebben we gebruikt om de belangrijkste elementen van de concurrenten te kunnen verwerken in ons design en onze marketingstrategie. 

(een deel van het concurrentieonderzoek uitgewerkt)

Voor het maken van een nieuw design zijn we weer aan de slag geweest in Figma. Hier hebben we allemaal een eigen versie van het platform ontworpen. Dit is als team besproken en samengevoegd in een definitief Design. 

(eigen eerste design van de tweede sprint)
(samengevoegd eindresultaat van alle designs deze sprint)

Ook zijn we met een aantal teamleden begonnen met het opzetten van een Github om hier in de volgende sprint in te kunnen programmeren. Hiervoor hebben we al een college Larevel en Bootstrap gehad waarbij we al een begin hebben kunnen opzetten. 

Conclusie

We hebben veel kunnen doen in de eerste sprint en we hebben de eerste design-aspecten al vast staan. Hier hebben we verder op geborduurd en samen met de nieuwe onderzoeksresultaten hebben we het nieuwe design gemaakt. 

Het Design hebben we aan het einde van het traject getest. We hebben veel feedback mogen ontvangen die we mee kunnen nemen naar de volgende sprint. Veel testpersonen vonden de stijl van ons prototype over het algemeen duidelijk en overzichtelijk. Wel zouden we de stijl iets persoonlijker mogen maken.

Samenwerking

We kwamen er tijdens de vorige sprint achter dat alle vergaderingen veel te lang duurden waardoor alle concentratie weg viel. We hebben daarom deze sprint gezorgd dat onze vergader-tijden minder lang duurden en dat we meer individuele taken hadden. Wel hebben we ervoor gezorgd dat we de individuele taken goed besproken zodat iedereen goed wist wat de andere teamleden hadden gedaan. En als we wel aan het bellen waren hadden we de camera aan om niet het gevoel te krijgen dat we tegen een scherm zaten te praten.

Ook hebben we een dag op school gewerkt. Het was fijn om elkaar even face-to-face te zien. Dit heeft toch goed geholpen bij het bevorderen van de samenwerking. Aan het einde van de sprint hebben we nog een teamwork-spel gedaan. Alle teamleden hadden hier een positieve reactie op omdat het een spel was waarbij we toch even achter het scherm vandaan waren en we elkaar ondertussen alsnog beter leerden kennen. Zowel het op school werken als de teamwork-spellen willen we meenemen naar de volgende sprint om de samenwerking nog beter te krijgen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *